Nieudana kampania – reklama w social media

Miałem ostatnio nieciekawe zajście. Tak to bywa, że raz na jakiś czas coś się musi popsuć. Pech chciał, że rozsypało się to, na co bardzo liczyłem. Chodzi o kampanię w mediach społecznościowych.

Reklama w social media – na co warto uważać

reklama w social mediaNiestety, to ja byłem za nią odpowiedzialny. Agencja social media, dla której pracuję zleciła zrobienie pewnych ciekawych działań na fanpage’ach blogerom. Tylko, że nie wszyscy w tym się sprawdzili. Nie wiem czy to wina nieodpowiedniego doboru blogerów, czy nie do końca przemyślanej koncepcji. W każdym razie wypadło to bardzo słabo i kompletnie nie miało przełożenia na jakiekolwiek efekty zainteresowania, nie mówiąc już o finansowych. Reklama w social media to dość pewny grunt, więc poczuliśmy się pewnie, jednak nie zagrały pewne czynniki i cała kampania się rozleciała. Nie mam w sumie nikomu za złe. Każdy w zasadzie wywiązał się ze swoich zadań, tylko że dopasowanie elementów układanki najwyraźniej jest sprawą nieco trudniejszą. Cóż, ja też nie mam w tym dużego doświadczenia i wydawało mi się, że dobór osób do spotów, pisania tekstów i tym podobne jest rzeczą prostą. Może zasugerowałem się nie tym, czym powinienem? Szukałem wśród najbardziej znanych blogerów, jednak chyba nie nadawali na tych samych falach, co my. Myślę, że akcja mogła być bardzo ciekawa, ale czegoś jej zabrakło. Może w przyszłości uda się nam lepiej podziałać z blogosferą. Trzeba przemyśleć lepiej, co poszło nie tak i nie powtarzać błędów w przyszłości.

Na pewno minusem było to, że staraliśmy się zrobić coś na szybko, a wtedy wiele rzeczy może zostać nieprzemyślanych i pozostawionych przypadkowi. Wiem teraz, że zawsze warto poczekać, nawet jeśli grunt pali się pod nogami, niż robić coś na szybko, bo tak trzeba.