PR- od czego zacząć strategię?

Każde działania dotyczące public relations muszą być przemyślane i zaplanowane. Bez tego nie będzie można nic sensownego zaplanować czy stworzyć spójnego wizerunku firmy. Strategia powinna być przygotowana przez wyspecjalizowaną agencję public relations z Warszawy, która wie, za co się zabrać.

Public relations i plan działania

agencja pr warszawaNajpierw każda agencja musi się zapoznać z działalnością firmy. Musi wiedzieć czym i od kiedy się zajmuje, do jakiego profilu klientów chcą dotrzeć, jaką mają historię, czy w przeszłości zdarzały się im jakieś wpadki. Nie ma jednej uniwersalnej strategii działania, która będzie dobra dla każdej firmy. Do każdego przedsiębiorstwa i do każdej sytuacji trzeba podchodzić indywidualnie. Trzeba także wiedzieć jaki efekt chcemy osiągnąć. Czy zależy nam na tym, żeby zmienić postrzeganie naszej firmy, na przykład ze staroświeckiej na nowoczesną, na wypromowaniu naszej nowej firmy, czy też na zniwelowaniu skutków nieprawidłowych działań, które będą źle odbierane przez klientów i kontrahentów. Po zbadaniu firmy i jej sytuacji można przejść dalej. Strategia musi zawierać plan działania, czyli między innymi to w jakich mediach trzeba się wypowiedzieć, co będzie się mówić, jak szybko będzie się wdrażać poszczególne punkty planu. Dobrze przygotowana strategia powinna sprawić, że wizerunek firmy znacząco nie ucierpi i będzie można przejść do działań naprawczych, na przykład na zaangażowanie w akcje społeczne, charytatywne, czy też na wypłacenie rekompensaty dla poszkodowanych.

Ocieplenie wizerunku firmy nie powinno być zbyt nachalne, ani też nie można działać zbyt szybko, bo to oznacza, że firma wiedziała wcześniej o nieprawidłowościach i była przygotowana na pozwy, usterki czy ogólnie an to, ze sprawa wyjdzie na jaw.

Więcej informacji http://publicdialog.pl